Türkçe     İngilizce

Yönetim Muhasebesi Sisteminin Kuruluşu

Finansal muhasebenin temel işlevinin sona erdiği noktada yönetim muhasebesinin işlevleri başlamakta ve bu aşamada, finansal muhasebeden sağlanan veri ve bilgiler,bu veri ve bilgiler ile ilgili bazı karar süreçlerinde yararlanmak üzere işlenmeye çalışılmaktadır.

Yönetim muhasebesi,işletmede geçmişte alınan sonuçlar ile gelecekte ortaya çıkması beklenen olayların tarafsız ölçülerini veya verilerini sağlayan bir muhasebe türü olarak tanımlanabilir. Yönetim muhasebesi işletme diğer kuruluşların yönetiminde, muhasebe verilerinin ve diğer finansal verilerin nasıl kullanılabileceğini konu edinen muhasebe dalı olarak da tanımlanabilir.

North Face olarak size sunduğumuz hizmetler:

  • Yönetim muhasebesi sisteminin tasarlanması, kurulması, işlettirilmesi, denetimi, analizi ve raporlanması,
  • Firmanın tanınması çalışmaları, bilgi alma ve kişisel görüşmeler yapılması,
  • Organizasyon yapısının belirlenmesi,
  • Birimler ve personelin görev, sorumluluk ve yetkilendirme tanımlarının yapılması,
  • Tüm personelin ve sabit varlıkların gider yerleri ve gider yeri kodlarına göre listesinin hazırlanması,
  • Birimler arası belgelendirme, etkin bilgi ve belge akışı sisteminin kurulması ve uygulanması,
  • Birimler arasında iç ve dış yazışma ve onay sisteminin kurulması,
  • Birimlerin günlük bilgilendirilmesine yönelik olarak; kıymet hareketlerine ilişkin denetlenmiş ve onaydan geçmiş gün içi ve gün sonu bildirimleri mekanizmasının kurulması,
  • Satın alma ve gider yapma yönetmeliği, satış ve pazarlama yönetmeliği, toplantı yapma ve karar alma yönetmeliği, personel yönetmeliği, izin yönetmeliği, tamim yayınlama yönetmeliği vb. yönetmelik sisteminin kurulması ve bu yönetmeliklere uygun hareket etme uygulamaları,
  • Şirket yönetimi anayasası hazırlama ve uygulama sisteminin kurulması,
  • Kurduğumuz iç mevzuatın ve kurumsallaşmaya dönük faaliyetlerin öğretilmesi,
Kategori: